Darmowe ładowanie samochodu elektrycznego na stacjach Orlen/Ekoenergetyka(z aplikacją Orlen Charge)
W filmie zobaczycie, jak wygląda ładowanie samochodów elektrycznych, korzystając z darmowych, szybkich ładowarek Orlenu / Ekoenergetyki przy pomocy aplikacji Orlen Charge. Stacje Orlenu wyposażone są w złącza CCS, Chademo oraz Type2.
📺Subskrybuj mój kanał: https://www.youtube.com/KamilOslizlo?sub_confirmation=1
Zapraszam na Instagram: https://www.instagram.com/kgoslizlo/
Facebook: https://www.facebook.com/KamilOslizloYT/
Mój sprzęt do nagrywania: https://www.ceneo.pl/60707783#crid=428776&pid=23340
https://www.ceneo.pl/19820448#crid=428837&pid=23340
Sprzęt do obróbki:
https://www.ceneo.pl/92339191#crid=429128&pid=23340
https://www.ceneo.pl/94884721#crid=429131&pid=23340
https://www.ceneo.pl/72673061#crid=429132&pid=23340
Cześć, mam na imię Kamil i witam na moim kanale.
Coraz więcej osób myśli nad zakupem samochodu elektrycznego. Aby jednak to miało sens, potrzebne są szybkie ładowarki, wzdłuż największych tras przelotowych w Polsce oraz w miastach.
Niestety większość szybkich ładowarek odstrasza klientów swoimi cenami. Stawki na szybkich stacjach ładowania wahają się od 1zł do nawet ponad 3,5zł za kWh.
Moim zdaniem jest to całkiem sporo, ale infrastruktura kosztuje. Na szczęście są jeszcze miejsca, gdzie możemy naładować się na szybkich ładowarkach za darmo.
Do niedawna jednym z takich miejsc był Lotos, ale na początku tego roku wprowadził opłaty. Od 2 lat Orlen, przy współpracy z firmą Ekoenergetyka stawia stacje szybkiego ładowania na swoich stacjach benzynowych.
Ładowanie na stacjach Orlenu są darmowe. Są już ponad 43 stacje szybkiego ładowania w całej Polsce umieszczone wzdłuż największych tras komunikacyjnych w Polsce. Ładowarki mają moc od 50 do 100kW.
Od 11 maja, żeby naładować swój samochód na stacjach Orlenu, trzeba skorzystać z aplikacji. Aplikacja jest darmowa, za chwilę zobaczymy, jak ona wygląda.
Wiele osób spodziewało się, że wprowadzenie aplikacji, będzie wiązało się również z pobieraniem opłat za ładowanie. Na szczęście jak na razie, ładowanie jest nadal za darmo.
Samej rejestracji w aplikacji nie będę Wam pokazywał. Najpierw podłączamy przewód do samochodu, następnie uruchamiamy aplikację Orlen Charge. Na mapie wybieramy ładowarkę, na której się znajdujemy oraz klikamy w nią. Sama aplikacja nie jest zbyt responsywna.
Gdy pojawi się okno, wybieramy złącze, którego chcemy użyć i klikamy ładuj. Po chwili oczekiwania widzimy, że ładowanie się rozpoczęło.
Możemy tutaj zobaczyć podsumowanie bieżącego ładowania. Chwilę to trwa, zanim ładowarka skomunikuję się z aplikacją i zostaną wyświetlone bieżące parametry.
W podsumowaniu widzimy, ile kWh już naładowaliśmy, jak długo się ładujemy oraz jaka jest aktualnie moc ładowania. Możemy również zdalnie zatrzymać ładowanie lub zgłosić awarię.
Podgląd bieżącej sesji ładowania jest szczególnie pomocny dla samochodów, które nie mają swojej aplikacji na telefon, w której można sprawdzić stan naładowania baterii.
Aplikacja pozwala również na wyświetlanie dostępnych ładowarek na mapie. Nie działa to jednak jeszcze zbyt dobrze, podczas przesuwania mapy, ładowarki znikają oraz nie wszystkie są widoczne. Możemy również przełączyć się w widok listy, na której teoretycznie powinny być widoczne wszystkie dostępne ładowarki. Jak widać nie działa to jeszcze najlepiej.
Aplikacja jest bliźniaczo podobna do aplikacji GreenWay’a, która jest dużo bardziej dopracowana. Jest to prawdopodobnie kwestia odpowiedniej konfiguracji i z czasem, Orlen Charge będzie działać lepiej.
To jak szybko się ładujemy, nie zależy tylko od mocy ładowarki, ale również od tego jakiego łącza użyjemy oraz od tego czy nasz samochód może przyjąć odpowiednią moc czy nie.
Więcej o tym powiem w kolejnym odcinku.
Opel Ampera, którego ładowałem niestety nie posiada możliwości szybkiego ładowania prądem stałym, dlatego musiałem go ładować prądem zmiennym. Wbudowana ładowarka jest w stanie przyjąć maksymalnie prąd o napięciu 230V i natężeniu 16A. W idealnych warunkach daje to 3.6 kW, ale jak widać w rzeczywistości jest to nieco mniej.
To już koniec na dzisiaj, jeżeli interesuje Was tematyka samochodów elektrycznych zapraszam do subskrypcji kanału i zostawienia łapki w górę.
Mechanik do Hybrydy Serwis samochodów elektrycznych oraz specjaliści z uprawnieniami, dysponujący profesjonalnym sprzętem. Umów się na przegląd auta w serwisie Aut Elektrycznych. Naprawa samochodu akumulatorowego – Serwis Samochodów Elektrycznych, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Auta Elektryczne opinia, Samochody Hybrydowe Warszawa Serwis.
Naprawa Samochodów Elektrycznych i Regeneracja Baterii Hybrydowych HV. Jesteśmy firmą, która specjalizuje się w naprawie pojazdów/ samochodów hybrydowych w Warszawie. Jesteśmy firma która specjalizuje się w naprawie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania. Elektryk samochodowy oraz mobilny warsztat z dojazdem do klienta. Zadzwoń do naszego mechanika z dojazdem w Warszawie. Mechanik Ochota. Mechanik Białołęka. Mechanik Śródmieście. Wesoła Mechanik. Mechanik Bielany. Mechanik Praga-Północ.
Naprawa Samochodów Elektrycznych
Mechanika
Serwis ogólny
Diagnostyka
Naprawa wszystkich usterek elektrycznych, diagnostyka zdalna Tesla, Toyota, BMW, Mercedes, Audi. Nasz serwis samochodów elektrycznych i Hybrydowych w Warszawie działa na rynku od 2018r. Przez ten czas dokonaliśmy setki napraw samochodów marki Tesla, BMW, AUDI, TOYOTA, VW. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania komputerowego w Autach Hybrydowych i Elektrycznych. Podejmujemy się również napraw układu wysokiego napięcia (spadek rezystancji izolacji, remont baterii, remont silnika elektrycznego).
Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych
Programowanie Komputerowe Aut Elektrycznych. Według przeprowadzonego przez naszą firmę z branży firm warsztatów samochodowych badania nad serwisowaniem auta elektrycznego to samochody elektryczne są znacznie droższe w naprawie od samochodów tradycyjnych – koszt szkody jest średnio to 1500 zł do 12,000 zł o 10 proc. wyższy, niż w przypadku pojazdów benzynowych i aż 50 proc. wyższy, niż w przypadku hybryd typu plug-in.
Programowanie systemów informacyjno- rozrywkowych US-EU, dostosowanie systemów ładowania US-EU. Zajmujemy się serwisem zaawansowanej elektroniki z różnych branż przemysłu, a także samochodów hybrydowych i elektrycznych. Nasze naprawy są wykonywane na poziomie pojedynczych komponentów co stanowi ułamek ceny całego modułu. Nasz warsztat jest wyposażony w profesjonalny sprzęt naprawczo-pomiarowy, który jest konieczny do wykonania skutecznej naprawy. Nasi doskonale wyszkoleni technicy poradzą sobie nawet z najtrudniejszymi przypadkami.
Jakby ampera/volt miała pokładową 7,2kW to było by za fajnie 🙂
Ta aplikacja jest do dupy! Nawet wiadomość z linkiem do potwierdzenia rejestracji nie dochodzi…
💪💪💪
🚗👍
Za jakiś czas pewnie będą płatne, ekonomii się nie oszuka, do tego jak znajdzie się wielu cwaniaków by tego nadużywać to eldorado się skończy.
Daleko nam do USA gdzie prąd jest 2 razy tańszy, a w PL to nie koniec podwyżek prądu pewnie, gdy zamkną wszystkie kopalnie wtedy będzie boom.
masz suba i trzymam kciuki za upust kreatywności!