Loading…

Naprawa Aut Elektrycznych

Warszawa - Mechanik, Serwis i Naprawa Aut Elektrycznych i Hybrydowych
Kontakt

Hyundai IONIQ Electric kontra Hybrid porównanie (PL) – test i jazda próbna



Hyundai IONIQ to produkowany od 2016 roku kompaktowy liftback, który z daleka może przypominać Toyotę Prius lub Hondę Insight. Hyundai IONIQ zadebiutował z napędem hybrydowym, a potem pojawiły się wersje elektryczna oraz z napędem hybrydowym typu plug-in.

Hyundai IONIQ Hybrid napędzany jest silnikiem spalinowym i motorem elektrycznym. Kiedy ma to uzasadnienie samochód korzysta z motoru elektrycznego, który chwilowo wspomaga lub zastępuje silnik spalinowy. Niewielki akumulator trakcyjny o pojemności zaledwie 1,5 kWh doładowuje się nadwyżką energii kinetycznej oraz z silnika spalinowego.

Hyundai IONIQ Plug In ma akumulator trakcyjny o pojemności prawie 9 kWh, który można doładować z gniazdka i pokonać do 62 kilometrów w trybie bezemisyjnym, zanim samochód przejdzie w tryb hybrydowy.

I wreszcie Hyundai IONIQ Electric z akumulatorami o pojemności 38 kWh i zasięgiem w okolicach 300 km według WLTP.

Uruchomiłem nowy kanał – Marek’s Gear – Sprzęt Marka (https://www.youtube.com/channel/UCg4BWCaI55W9JF7I2pXmZxw). Na tym kanale będę opowiadał o sprzęcie, który wykorzystuję w moich budżetowych produkcjach. Zajrzyj i jeśli Ci się spodoba, zostaw suba!

Ceny egzemplarzy testowych:
Hyundai IONIQ Hybrid 140 000 pln
Hyundai IONIQ Electric 194 000 pln

Obejrzyj też:
Honda CR-V Hybrid https://youtu.be/EMEYe25zzjo
Hyundai IONIQ Hybrid https://youtu.be/DDs9BOz9hOc
Infiniti Q50 Hybrid https://youtu.be/uxukH0wXsps
KIA Niro Hybrid https://youtu.be/l8_SR9lBeec
KIA Optima Hybrid https://youtu.be/KS1ol47VWSI
Toyota RAV4 Hybrid https://youtu.be/HurzRqbepqQ

Możesz mnie śledzić na:

Home


https://facebook.com/marekdrives

https://instagram.com/marek_drives
#MarekDrives #Hyundai #IONIQ

Dzięki za oglądanie testów na kanale Marek Drives. Jeśli Ci się podobało, być może zainteresują Cię AutoCentrum, Jest Pięknie, Moto doradca, Pertyn Ględzi, Saturday Car Fever, Zachar OFF i Złomnik.

Mechanik do Hybrydy Serwis samochodów elektrycznych oraz specjaliści z uprawnieniami, dysponujący profesjonalnym sprzętem. Umów się na przegląd auta w serwisie Aut Elektrycznych. Naprawa samochodu akumulatorowego – Serwis Samochodów Elektrycznych, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Auta Elektryczne opinia, Samochody Hybrydowe Warszawa Serwis.

Naprawa Samochodów Elektrycznych i Regeneracja Baterii Hybrydowych HV. Jesteśmy firmą, która specjalizuje się w naprawie pojazdów/ samochodów hybrydowych w Warszawie. Jesteśmy firma która specjalizuje się w naprawie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania. Elektryk samochodowy oraz mobilny warsztat z dojazdem do klienta. Zadzwoń do naszego mechanika z dojazdem w Warszawie. Mechanik Ochota. Mechanik Białołęka. Mechanik Śródmieście. Wesoła Mechanik. Mechanik Bielany. Mechanik Praga-Północ.

Naprawa Samochodów Elektrycznych

Mechanika
Serwis ogólny
Diagnostyka
Naprawa wszystkich usterek elektrycznych, diagnostyka zdalna Tesla, Toyota, BMW, Mercedes, Audi. Nasz serwis samochodów elektrycznych i Hybrydowych w Warszawie działa na rynku od 2018r. Przez ten czas dokonaliśmy setki napraw samochodów marki Tesla, BMW, AUDI, TOYOTA, VW. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania komputerowego w Autach Hybrydowych i Elektrycznych. Podejmujemy się również napraw układu wysokiego napięcia (spadek rezystancji izolacji, remont baterii, remont silnika elektrycznego).

Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych

Programowanie Komputerowe Aut Elektrycznych. Według przeprowadzonego przez naszą firmę z branży firm warsztatów samochodowych badania nad serwisowaniem auta elektrycznego to samochody elektryczne są znacznie droższe w naprawie od samochodów tradycyjnych – koszt szkody jest średnio to 1500 zł do 12,000 zł o 10 proc. wyższy, niż w przypadku pojazdów benzynowych i aż 50 proc. wyższy, niż w przypadku hybryd typu plug-in.
Programowanie systemów informacyjno- rozrywkowych US-EU, dostosowanie systemów ładowania US-EU. Zajmujemy się serwisem zaawansowanej elektroniki z różnych branż przemysłu, a także samochodów hybrydowych i elektrycznych. Nasze naprawy są wykonywane na poziomie pojedynczych komponentów co stanowi ułamek ceny całego modułu. Nasz warsztat jest wyposażony w profesjonalny sprzęt naprawczo-pomiarowy, który jest konieczny do wykonania skutecznej naprawy. Nasi doskonale wyszkoleni technicy poradzą sobie nawet z najtrudniejszymi przypadkami.

45 thoughts on “Hyundai IONIQ Electric kontra Hybrid porównanie (PL) – test i jazda próbna

  1. A ile kosztuje hybryda plugin dla porównania? Ja mam 40km do pracy 2/3 po autostradzie i reszta w mieście. Ładować mogę pod pracą i w domu. Taki plugin brzmi sensownie chyba… Przebieg motoru spalinowego był by tylko na weekendowe wyjazdy.

  2. i najważniejsze Hyundai uczy się Twojego stylu jazdy…jak mi pokazywał 15km do przejechania..spokojnie dojechałem do stacji…bez stresu czy dojadę?…czy będę musiał przetestować ASISTANCE…co by było obciachem…nieprawdaż?!?

  3. kwestia przez jak długo go testujesz??…mam elantrę 2018 przed lifta…iiii??…po 2 dwóch latach użytkowania zużywa 7,2 w mieście…dużo w korkach poza korkami 80km/h (w zimie ciekwe!!..6,2 litra na 100km – jeżdżę z zamkniętymi oknami bo znienawidziłem otoczenie w tym aucie – wolę ciszę) …na trasie 70km/h statystyczna droga…4,9-5,2 litra na 100km…na autostradzie i tu przy 140km/h 7,5 litra chyba że??…gonisz lewy pas za pozostałością stawki wtedy 8-9 litra na 100/km

  4. Myślę, że jest to dyskusja bezprzedmiotowa. Samochody elektryczne i ich hybrydy nie mają przyszłości. Ten system jest drogi, samochody są ciężkie a produkcja wybitnie nieekologiczna. Uwazam, że za 10 lat to wodór zdominuje napęd pojazdów. Nie przywiązujemy się do elektryków.

  5. Panie Marku, świetny filmik. No i trochę o "zimowym" zużyciu. Nie byłoby źle …tak zrobić mały test jazdy 5-10 km .Nie wszyscy "kochają" warszawę – bo mieszka tam wielu snobów. Ale, moze ktoś chciałby z wioski dojechać do miasta te pare km – bez tych uprawnień pasa ruchu …korków. Hmmm … Jest Pan tez dla "wszystkich" czy tylko Wielkomiejskich ???

  6. Mam takiego Elektryka z pełnym pakietem i nadal nie wiem co o tym sądzić . Prowadzi się jak dla mnie znacznie gorzej od Golfa 7 Variant z którego się przesiadłem. Navigacja słaba , aktywny tempomat nadaje się tylko na trasę. Reszta ok auto bardzo komfortowe i ciche na dobrych oponach.

  7. Witaj,fajny test b.rzeczowy i dokladny ale bez sensu po pierwsze oba auta stanowczo za drogie na zero po dziewięciu latach Marek za dziewięć lat to ten sprzęt sie posypie lub będzie wymagał doinwestowania wiec oszczędności zerowe i teraz najlepsze ja mam garaż i prąd do podpięcie w nocy ale wyobraź sobie pana Zygmunta mieszkającego na dziesiątym piętrze w wieżowcu i kabel z okna jego mieszkania???żenada stary.Pozdrawiam serdecznie super materiał

  8. Hmm…dziwnie duże zużycie paliwa. W Niro taki poziom zużycia tj. 5,7 – 6,5 w mieście mam jak jeżdżę w trybie sport. W trybie eko teraz kończę zbiornik paliwa ze średnią 4,6. W lato przy jeździe eko mam ok. 3,8 l/100km – rozliczając cały zbiornik przy dystrybutorze.

  9. Dzięki za i formacje techniczne o kosztach ładowania, spalania i cen prądu. Mało kto to pisze i to rozumie. Jak mieć już elektryka, od razu mieć też domek a najlepiej z instalacją fotowoltaiczną minimum 10 000kw, gdyż firmy od ładowarek elektryczny to złodzieje.

  10. Jak zwykle Marku dobry rzetelny test (przejazd trasą z przedmieść do centrum – do tego są stworzone przecież elektryki). Najbardziej podoba mi się tutaj stwierdzenie, że "elektryk się nie opłaca"(17:25). Bo się nie opłaca. Opłaca się 20letni passat w TDI. Poza tym nie warto podawać czasu ładowania z gniazdka 220v, bowiem każdy (docelowy) właściciel elektryka dysponuje siłą 3x400v – wtedy ładowanie (po przejechaniu 300-400 kilometrów, nie codziennie!) trwa kilka zamiast kilkunastu godzin. Ioniq jest fajnym autem, ale… nie łapie się na dopłaty. Z tego względu lepszym wyborem jest Tesla Model 3 LR – 50 tys droższy (raptem 25% większa cena), ale… ma 367 KM, napęd na 4 koła, 70% większy zasięg, 11kW ładowarkę i 4,4 sek 0-100km/h.

  11. Ciekawa sprawa z tym spalaniem, mi wychodziło ok 5/100 w mieście, a na podmiejskich drogach 4.1. Grunt to zostawić te łopatki w spokoju… One służą raczej do podbijania odzysku w nietypowych sytuacjach.

  12. Całość udowadnia jedynie ,że hybrydy i elektryki wciąż nie mają ekonomicznego uzasadnienia zakupu-za drogie w zakupie i wcale nie tak bardzo oszczędne jak je reklamują.

  13. Elektryk moim zdaniem to w tej chwili bezsens. Wspomniałeś o zwrocie kosztów przez 9 lat. Pytanie co na to bateria w takim elektryku ? . Będzie tak samo wydajna po takim czasie, czy to już śmietnik. Greta się cieszy, tylko nie wiadomo z czego, solidne 4.4 V8 z BMW jest bardziej ekologiczne niż te dziadostwo.

  14. Fajny test porównawczy. Nie wiem czy krótszy dystans elektryka to jakiś wielki plus. Jak staną się popularne to ulga na buspas zniknie, bo inaczej zbiorkom stanie, więc porównanie na tej samej trasie, albo tak jak Tobie wyszło bez korków jest jak najbardziej adekwatne. Przy podanych cenach i zużyciu paliwa to i hybrydowy Ioniq ma mały sens. Przy tak długiej trasie, zakładając że jechałeś spokojnie, to wynik nie powinien być wyższy niż 4,5 litra na mordor oraz 5 litrów z całej trasy.

  15. Jestem entuzjastą elektryków, ale ten test – dość "życiowy", pokazuje że w moim przypadku (Kraków, a nie W-wa), przy dziennym "kilometrażu" na poziomie połowy tego co podałeś w podsumowaniu (ok. 50km dziennie robię w mieście) sprawia, że różnica w cenie zwraca mi się po 18 latach, co jest absurdem do potęgi, bo – de facto – nie nastąpi…

  16. Dla mnie idea hybrydy w sytuacji kraju, który nie ma sprawnych elektrowni, rozbudowanej sieci elektrycznej jest jedyną słuszną opcją. Oszczędniejszy od spalinowego, dalej zajedziesz, szybciej tankujesz i mniej kosztuje.
    Do tego przyjemność ruszania w ciszy i toczenia się w korku. Jeździłem Corollą i jestem zachwycony.
    Plugin byłby jeszcze ciekawszy, ale w jego przypadku i elektryka, całą ideę zabijają koszty zakupu i problemy z ładowaniem elektryka.
    Ja bym odpuścił sobie elektryki, tylko wprowadził obligo hybrydy i przyśpieszył prace nad dostępnością wodoru.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!