Prawo do naprawy. Nie tylko iPhonów, również traktorów, samochodów elektryczne
W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o prawie do naprawy. Nie poruszymy jednak tylko tematu telefonów czy konkretni Apple. Temat jest o wiele szerszy.
Porozmawiamy o traktorach oraz samochodach elektrycznych, ich niebotycznych kosztach naprawy, która dodatkowo często nie jest możliwa bez łamania regulaminów lub nawet prawa.
Dodatkowo pojawi się wątek Talibów, którzy uzyskali dostęp do sprzętu zostawionego przez wojska amerykańskie, sprzętu, który teoretycznie nie nadawał się do użycia, jednak okazało się, że w sporej mierze zależało to od firm go obsługujących i produkujących.
Jedno jest pewne. Ten rynek się zmienia. Niedawno Apple ogłosiło start swojego programu ułatwionej naprawy, który idealny nie jest, ale zawsze to jakiś krok w dobrym kierunku. Na rynku pojawił się FairPhone 4, dzieje się.
Dodatkowo ten odcinek jest wyjątkowy pod pewnym względem. Uzyskaliśmy partnera dla podcastu! Bardzo się z tego cieszymy, ponieważ jest to firma, dzięki której można zbudować coś, co sami zachwalamy. Chodzi o bezpieczne IoT, takie bez użycia chmury, z której dane mogą wyciekać.
Firma Farnell
https://pl.farnell.com/?CMP=ADV-UFM-SPRT8-TST64-DailyWeb-LOGO
przygotowała również vouchery dla Was pozwalające uzyskać zniżkę 10% przy użyciu kodu Dailyweb10. Co ważne, tylko pierwsze 10 osób może skorzystać z kodu więc polecam się pospieszyć. Idealnie na czas świąteczny, gdzie można z dodatkowym rabatem zacząć budować swój ekosystem IoT, ale nie tylko. W ich ofercie znajdziecie naprawdę sporą ilość sprzętu takiego jak Intel NUC, Raspberry Pi, Arduino oraz wiele wiele więcej. Dodatkowo dzielą się wiedzą na temat sprzętu, systemów IoT, dobrych praktyk. W jednym z późniejszych odcinków tego sezonu weźmiemy nawet ich materiały na warsztat.
Kod ważny jest do 31.12 oraz nie dotyczy całego asortymentu. Tutaj lista wykluczonych produktów z promocji.
https://www.farnell.com/brand-exclusions.html
linki omawiane w odcinku:
0:00 Intro
2:45 Naprawa Nintendo Switch
8:47 Parowanie części Apple
11:40 Naprawa słuchawek
12:31 Prawo do naprawy traktorów
16:05 Naprawa samochodu elektrycznego
23:50 google pixel
25:40 wymiany baterii
29:15 Zwrot kosztów naprawy
32:15 Talibowie i prawo do naprawy
21:00 Schematy a prawa autorskie
Mechanik do Hybrydy Serwis samochodów elektrycznych oraz specjaliści z uprawnieniami, dysponujący profesjonalnym sprzętem. Umów się na przegląd auta w serwisie Aut Elektrycznych. Naprawa samochodu akumulatorowego – Serwis Samochodów Elektrycznych, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Auta Elektryczne opinia, Samochody Hybrydowe Warszawa Serwis.
Naprawa Samochodów Elektrycznych i Regeneracja Baterii Hybrydowych HV. Jesteśmy firmą, która specjalizuje się w naprawie pojazdów/ samochodów hybrydowych w Warszawie. Jesteśmy firma która specjalizuje się w naprawie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania. Elektryk samochodowy oraz mobilny warsztat z dojazdem do klienta. Zadzwoń do naszego mechanika z dojazdem w Warszawie. Mechanik Ochota. Mechanik Białołęka. Mechanik Śródmieście. Wesoła Mechanik. Mechanik Bielany. Mechanik Praga-Północ.
Naprawa Samochodów Elektrycznych
Mechanika
Serwis ogólny
Diagnostyka
Naprawa wszystkich usterek elektrycznych, diagnostyka zdalna Tesla, Toyota, BMW, Mercedes, Audi. Nasz serwis samochodów elektrycznych i Hybrydowych w Warszawie działa na rynku od 2018r. Przez ten czas dokonaliśmy setki napraw samochodów marki Tesla, BMW, AUDI, TOYOTA, VW. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania komputerowego w Autach Hybrydowych i Elektrycznych. Podejmujemy się również napraw układu wysokiego napięcia (spadek rezystancji izolacji, remont baterii, remont silnika elektrycznego).
Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych
Programowanie Komputerowe Aut Elektrycznych. Według przeprowadzonego przez naszą firmę z branży firm warsztatów samochodowych badania nad serwisowaniem auta elektrycznego to samochody elektryczne są znacznie droższe w naprawie od samochodów tradycyjnych – koszt szkody jest średnio to 1500 zł do 12,000 zł o 10 proc. wyższy, niż w przypadku pojazdów benzynowych i aż 50 proc. wyższy, niż w przypadku hybryd typu plug-in.
Programowanie systemów informacyjno- rozrywkowych US-EU, dostosowanie systemów ładowania US-EU. Zajmujemy się serwisem zaawansowanej elektroniki z różnych branż przemysłu, a także samochodów hybrydowych i elektrycznych. Nasze naprawy są wykonywane na poziomie pojedynczych komponentów co stanowi ułamek ceny całego modułu. Nasz warsztat jest wyposażony w profesjonalny sprzęt naprawczo-pomiarowy, który jest konieczny do wykonania skutecznej naprawy. Nasi doskonale wyszkoleni technicy poradzą sobie nawet z najtrudniejszymi przypadkami.