Loading…

Naprawa Aut Elektrycznych

Warszawa - Mechanik, Serwis i Naprawa Aut Elektrycznych i Hybrydowych
Kontakt

Magazyn Energii – eksperyment z ogniwami 18650 przebicie i wybuch



Dzisiaj zrobiłem eksperyment ponieważ ciągle powtarza się w komentarzach przekonanie że ogniwa litowe wybuchają od samego patrzenia na nie, eksperyment wykonany na ogniwach używanych Panasonic CGD18650CG, czyli na ogniwach nisko prądowych.

Test jest wyjątkowo niebezpieczny dlatego przeprowadziłem go na powietrzu w zamkniętej komorze, nie powtarzajcie tego ogniwa czasami zachowują się nieprzewidywalnie i lepiej nie ryzykować swojego zdrowia, zrobiłem ten test aby pokazać że ogniwa nie zapalają się bez powodu muszą być spełnione określone ku temu warunki, jednak jak już do tego dojdzie pożar jest bardzo szybki i mega intensywny…….

Projekt jest stworzony w celach edukacyjnych, tak samo każdy film, który nagrałem i będę nagrywał w przyszłości, ogniwa i baterie których nie wykorzystuję po teście są zwrócone do punktu ich utylizacji, nie składuję oraz nie magazynuję odpadów z takich ogniw, nie prowadzę działalności zarobkowej ukierunkowanej na magazynowaniu energii, wszystko co robię w tym temacie jest czysto hobbistycznym zajęciem które ma na celu naukę i poszerzanie wiedzy, nie świadczę usług i sprzedaży, jest to kanał typowo informacyjny w celu wymiany doświadczeń i wiedzy…

Pozdrawiam Serdecznie Leszek….

Link do albumu z budowy magazynu:

https://photos.app.goo.gl/frBY7v1aT5d2QNFb9

Moje Projekty 3D:
https://www.prusaprinters.org/social/46673-paragon/prints
https://www.thingiverse.com/paragon_34/designs

Zapraszam na grupę 🙂 :
https://www.facebook.com/groups/1270727579936815

– Tip/Donate
https://www.paypal.me/LKwitek

Mechanik do Hybrydy Serwis samochodów elektrycznych świadczony przez certyfikowany personel przy użyciu specjalistycznych maszyn. Umów się na wizytę w serwisie Electric Cars, aby jak najszybciej sprawdzić swój pojazd. Naprawa Samochodów na Akumulator – Serwis Samochodów Elektrycznych, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Opinia Samochodów Elektrycznych, Samochody Hybrydowe Warszawa Serwis Naprawa Samochodów na Akumulator – Serwis Samochodów Elektrycznych, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Opinia Samochodów Elektrycznych, Serwis Samochodów Hybrydowych Warszawa

Regeneracja wysokonapięciowych akumulatorów hybrydowych oraz naprawy pojazdów elektrycznych. Jesteśmy firmą zlokalizowaną w Warszawie, która specjalizuje się w obsłudze i naprawie samochodów hybrydowych i ciężarowych. Jesteśmy firmą specjalizującą się w konserwacji i naprawie pojazdów hybrydowych i elektrycznych w naszym sklepie. Diagnostyka i programowanie to obszary, w których mamy duże doświadczenie i wiedzę. Mobilny serwis i warsztat elektryka samochodowego, który przyjeżdża bezpośrednio do klienta. Zapraszamy do kontaktu z naszym mechanikiem, który znajduje się w Warszawie. Ochota, mechanik. Mechanik z Białołęki. Mechanik w Śródmieściu sympatyczny i pomocny mechanik Mechanik Bielany. Mechanik Praga-Północ.

Naprawa wszelkich usterek elektrycznych, zdalna diagnostyka Tesli, Toyoty, BMW, Mercedesa, Audi. Od 2018 roku oferujemy naszym klientom w Warszawie możliwość wynajmu pojazdów hybrydowych i elektrycznych poprzez naszą działalność. W tym czasie przeprowadziliśmy z powodzeniem setki napraw pojazdów wyprodukowanych przez Teslę, BMW, AUDI, TOYOTĘ, VW. Jesteśmy ekspertami w diagnostyce i programowaniu komputerowym samochodów hybrydowych i elektrycznych. Wykonujemy również naprawy instalacji wysokiego napięcia, takie jak obniżenie rezystancji izolacji, naprawa akumulatorów, naprawa silników elektrycznych (obniżenie rezystancji izolacji, naprawa akumulatorów, naprawa silników elektrycznych). Opracowywanie programów komputerowych do pojazdów elektrycznych. Samochody elektryczne są znacznie droższe w naprawie niż samochody tradycyjne, wynika z badania serwisowania samochodów elektrycznych przeprowadzonego przez naszą firmę, która wywodzi się z branży napraw samochodowych i koncentruje się na serwisowaniu samochodów elektrycznych. Koszt szkód wahał się od średnio 1500 zł do 12 000 zł o 10%. więcej niż w przypadku aut benzynowych i nawet o pięćdziesiąt procent więcej niż hybrydy typu plug-in.
Programowanie USA-UE dla systemów informacyjno-rozrywkowych i ładowania, a także dostosowywanie systemów ładowania USA-UE. Oprócz serwisowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych, serwisujemy najnowocześniejszą elektronikę z różnych branż. Nasze naprawy są wykonywane na poziomie poszczególnych podzespołów, co skutkuje ceną stanowiącą ułamek tego, ile kosztowałaby naprawa całego modułu. Aby dobrze wykonać naprawę, niezbędne jest wyposażenie naszego warsztatu w specjalistyczny sprzęt zarówno do naprawy, jak i pomiaru. Nawet najtrudniejsze sytuacje nie są w stanie sprostać wysoko wykwalifikowanemu personelowi, którym dysponujemy. Certyfikowani ludzie i specjalistyczny sprzęt obsługują samochody elektryczne. Umów się na przegląd samochodu w Electric Cars tak szybko, jak to możliwe. Naprawa pojazdów akumulatorowych – Serwis Samochodów Hybrydowych Warszawa Naprawa pojazdów akumulatorowych – Serwis Samochodów Hybrydowych Warszawa

Regeneracja i konserwacja akumulatorów samochodów elektrycznych. Warszawska firma specjalizująca się w naprawach pojazdów hybrydowych i ciężarowych. Nasz warsztat specjalizuje się w naprawie samochodów hybrydowych i elektrycznych. Jesteśmy biegli w diagnostyce i programowaniu. Mobilny serwis i warsztat elektryka samochodowego. warszawski mechanik. Mechanik Ochoty. Mechanik firmy Serwis Samochodów Technik Śródmieścia, miły i pomocny Bielany. Mechanika Praga-Pónoc.

Diagnostyka, Tesla, Toyota, BMW, Mercedes, Audi zdalna diagnostyka. Od 2018 roku wynajmujemy samochody hybrydowe i elektryczne w Warszawie. W tym czasie naprawiliśmy setki samochodów Tesla, BMW, AUDI, TOYOTA i VW. Specjalizujemy się w diagnostyce i programowaniu komputerów Hybrydowych i Elektrycznych Samochodów. Nasza organizacja zajmuje się naprawą układów wysokiego napięcia takich jak rezystancja izolacji, akumulatory, silniki elektryczne (obniżenie rezystancji izolacji, naprawa akumulatorów, naprawa silników elektrycznych). Rozwój oprogramowania pojazdów elektrycznych. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez naszą organizację skupiającą się na naprawach samochodów, samochody elektryczne są droższe w naprawie niż samochody standardowe. Koszty szkód wyniosły od 1500 zł do 12 000 zł, o 10% więcej niż samochody z silnikiem benzynowym io 50% więcej niż hybrydy typu plug-in.
Dostosowanie systemów informacyjno-rozrywkowych i ładowania w USA i UE. Zajmujemy się również najnowocześniejszą elektroniką wielu firm. Naprawy poszczególnych podzespołów stanowią ułamek kosztów naprawy całego modułu. Nasz warsztat do efektywnej pracy potrzebuje specjalistycznego sprzętu naprawczego i pomiarowego. Nasz doświadczony personel poradzi sobie z każdym problemem.

34 thoughts on “Magazyn Energii – eksperyment z ogniwami 18650 przebicie i wybuch

  1. Nie są tak niebezpieczne jak ludzie mówią, ale jednak są sporo niebezpieczniejsze od takich NIMH czy NICD, które można było nawet przeciąć na pół i najwyżej dymek jak z papierosa poszedł.

  2. Wczoraj miałem pożar nowego akumulatora 20V 4Ah.
    Bateria nagle zaczęła się grzać więc ja odłączyłem od pilarki i za 10 minut stanęła w ogniu gdzie wybuchło wszystkie 10 ogniw po kolei. Aku był odziwo rozładowany.

  3. Czy w takim ogniwie może zrobić się wgniecenie z powodu np. Upuszczenia z pół metra? Stało mi się tak niedawno i boję się je ładować. Na widok prawie nic nie widać żeby było wgniecenie bo jedynie ryska na obudowie.

  4. Ciekawym doświadczeniem byłoby sprawdzenie reakcji akumulatorów na temperaturę biorąc pod uwagę dość znaczne nagrzewanie się niektórych latarek – jaki jest tak naprawdę próg bezpieczeństwa jeżeli chodzi o wytrzymałość ogniw litowo-jonowych na podniesioną temperaturę.

  5. Slabo je przebijasz. Im wieksze wewnetrzne zwarcie tym gwaltowniejsza reakcja. Teraz sobie pomysl jaka jest reakcja podczas wypadku samochodu elektrycznego gdy w ulamku sekundy zgniataja sie cale pakiety baterii. Rekacje trzeba pomnozyc x 100. Nie ma szans na ucieczke z takiego auta.

  6. Fajny test. Ogniwa li-ion z napięciem do 2.9V można uznać za praktycznie całkiem rozładowane dlatego tutaj można się spodziewać takich wyników. Wysokoprądowe (do elektronicznych papierosów na przykład), z możliwością oddawania prądu na poziomie 20-30A nawet rozładowane do tych powiedzmy 3V pewnie już by się gotowały lekko.

  7. Chciałbym zobaczyć porównanie ogniw różnych firm, różnego typu. Naładowane do nominalnego napięcia 4,25. Jak zachowa się ogniwo Lg, Sony, Sanyo, I inne. Może różnica będzie między ogniwem o wydajności 8A a ogniwem 30A? Te wysokoprądowe mogą się zachować inaczej.

  8. w różnych miejscach można kupić bardzo marnej jakości ladowarki do tych właśnie ogniw które potrafią podawać napiecie ładowania ponad 4.2V

  9. to czy ogniwo się zapali zależy głównie od składu elektrolitu wysokopadowe ogniwa nawet przy niskim napięciu reagują wybuchowo wpływ ma też nawet wilgotność powietrza lit dobrze reaguje z wilgocią i wodą proponuję np przebić LG HE2 tylko uwaga reaguje gwałtownie i to nawet rozładowane

  10. Super!… często wiele osób nie ma świadomości z czym ma do czynienia.
    A bezpieczeństwo jest żeczą nadrzędną a przyczynia się do niej rzetelnie zdobyta wiedza, chociażby przez takie testy i filmy.
    Dlatego dzięki za taki Film… z całą pewnością podniesie on świadomość z czym mamy do czynienia.
    Jedno jest pewne nie ma co żałować na zabezpieczeniach ogniw, między innymi "jak to jest w moim przypadku budując odpowiednią obudowę chroniącą w razie czego przed wydostaniem się wysokiej temperatury… nie mówiąc już o zabezpieczeniach typu BMS itp, co uchroni przed przeładowaniem. No i ostatnia oczywista życz aby nie narażać baterii na uszkodzenia mechaniczne.
    Super! Świetny materiał. 👍

  11. Robiłem podobne testy na zwarcie ściskami stolarskimi to ogniwa poniżej 3V praktycznie są bezpiecznie bo to juz nie są ogniwa tylko złom. Im większy potencjał tym bardziej się nagrzewa. Bezpieczne napięcie na ogniwie to max 4V , przy ogniwie Samsung ICR 18650 28A które mogą pracować przy nap. 4.35V to doszło do 135 stopni ale nie zajęło się ogniem, w paru ogniwach przy nap 4.1-4.2V zadziałało zabezpieczenie gazowe i ogniwa syczały oraz wylał się elektrolit ( bardzo ważne – opary są bardzo niebezpieczne, w pomieszeniach zamkniętych to robi masakrę z płuc) . Przebicie ogniwa raczej zadko się zdarza w warunkach domowych, co innego ebike czy auta elektryczne. Mam w mieszkaniu kilka powerbanków z 40-60 ogniw i nic się nie dzieje bo wszystko zrobione z głową. PS gasić wodą można ale trzeba je zanurzyć a nie polewać. Gdzieś na necie widziałem patent na gaszenie aut elektrycznych, podjeżdża TIR z naczepą wypełnioną wodą i HDSem wrzuca całe płonące auto do basenu z woda na przyczepie i zasuwa pokrywy tak ze utopic auto jak się pali to spory problem bo gdzie znajdziesz basen z wodą

Dodaj komentarz

Zadzwoń!