A co to da to odpalenie na benzynie jesli jak wspomniales latasz przykłaowo cały dzień po miesicie na elektryku? Dobra odpalam przełaczam i ie kręce to ten silnik spalionowy sie nie wychładza? nie stygnie? Oczywiście zgadzam sie z odpaleniem zimnego i but to jest śmierć dla każdego silnika. Ogólnie przy tego typu rozwiązaniach plug in trzeba przewidywać co będe dziś robił.
Fajny odcinek, szczera opinia. W moim przypadku 225xe jako drugi samochód w rodzinie na podmiejskie dojazdy + panele na dachu + codzienne ładowanie i spalanie jest w okolicach 0,8l/100km. Biorąc pod uwagę znakomitą jakość wykonania, pewność prowadzenia, napęd na wszystkie koła i dynamikę (w trybie hybrydowym) to zdecydowanie polecam wersję plug-in.
Jest słowo o leasingu, to pozwolę sobie coś dodać od siebie. Mam JDG – prąd z garażu, nie za darmo – taryfa dla odbiorców domowych, zmiana taryfy na biznesową nieopłacalna nawet przy ładowaniu elektryka. 2 x w miesiącu trasa ok 800km, kilka razy w tygodniu przelot obwodnicą 50 km, jeżdżenia po mieście i stania w korkach niewiele (pracuję głównie zdalnie). Różnica w cenie między autem spalinowym a podobnie wyposażonym BEV, HEV, PHEV, plus spadek wartości auta po powiedzmy 5 latach, plus paliwo w koszty, … No nie opłaca mi się hybryda, jakbym nie liczył.
99% tego co tutaj bylo powiedzianie jest ok natomiast nie rozumiem dlaczego nie zostalo zaprezentowane ze mozemy samodzielnie wybrac sami tryb jazdy tzn. elektryk tylko albo spalinowy ? Jezdze do pracy krotki dystans tylko na elektrycznym natomiast dalsza albo szybsza droge trzeba sobie ten samochod faktycznie zagrzac przelaczajac joystic biegow w lewo. Mam 330E f30 i nie wskakuje na 5 tys obrotow zostaje na 2 tys , musialbym cisnac do samej podlogi Drobny szczegol a oszczedza silnik spalinowy bardzo.
Nie ma jak moja stara omega 2.0 w lpg a nie jakies pluginy anginy i inne elektro badziewia wystarczy ze zima beda wyłączać prad to na prundzie sie nie pojedzie ekologia po polsku elektryk na wegiel
Tankowanie co 300km a weź tu rób trasy PL-NL… zbyt męczące, ale znowu za diesla w Niderlandach jest 3x większy podatek drogowy… Zostajemy przy Toyocie Hybrid 😉
No i ok ten gość ma pojęcie o mechanice i dba o zagrzanie tego silnika spalinowego. A weź teraz kup takie używane, gdzie ktoś na to nie zwracał uwagi, no to kupujesz po prostu gruz pod maską. A mówimy o aucie , które w salonie kosztuje między 283 a 300 tys. zł
Super w punkt. Czyli przed wyjazdem w trasy proponuje Tryb Neutral na skrzyni i puknąć gaz. Silnik się zapali, pochodzi ze 2 minuty i można jechać na elektryku w razie czego silnik już przygotowany. Sam jeżdżę 330e f31. Na trasie po resecie kompa sam spalinowy pali 5.5 litra po 100km. Tryb save 7.5 po 100km. Bagażnik też mam większy ewidentnie inna podloga
A no właśnie – Tylko KIA i nic więcej. Od niedawna co prawda użytkuję KIA Niro i jestem mega zadowolony. Auto odpala zawsze na silniku spalinowym nawet w trybie elektrycznym i automatycznie po kilku chwilach gdy silnik się rozgrzeje to przełącza się w tryb elektryczny jeśli na takim ustawimy jazdę. A spalanie wręcz nie do uwierzenia – nawet jeżdżąc po trasach szybkiego ruchu + jazda po mieście to można uzyskać wynik 4 litry na 100 kilometrów.
Czyli jeśli dobrze liczę, to rachunki za prąd wzrosły o 200zł, a na paliwie jest oszczędność ok. 400-600zł. Także czysty zysk to pomiędzy 200-400zł. Nie sprawdzałem różnic w cenach BMW, ale ostatnio interesowałem się Hyundaiem i Toyotę. Tam różnica w cenie zwykła hybryda, a plugin to ok. 20.000zł, a między zwykłym spalinowym a plugin to jeszcze więcej. Wniosek z tego taki, że różnica zwróci się po 5-10 latach.. No średnio się taka hybryda plugin kalkuluje..
Istotne pytanie – te koszty na prądzie większe o 200zł to z zainstalowaną fotowoltaiką, czy tylko prąd z sieci, bez jakiejkolwiek kompensacji własną produkcją?
Kiepskie to bmw jesli chodzi o ekonomie. Mamy w rodzinie od 3 lat c-max 2.0 plug in. 140KM benzyna + 52KM elektryk. Znudzilo sie szybko podpinanie wtyczki. Srednie spalanie bez oszczedzania w miescie i bez ladowania 5,5-6l. W trasie jak senior jedzie i oszczedza to na 500Km spalil mu jakies smieszne wartosci. Nie chce wymyslac, bo nie pamietam, ale sporo ponizej 5. Wiadomoze to auto to kupa, a nie auto, ale jezdzi sporo taniej niz zwykle 2.0 (w ogole nie wiemczy takie byly w 2017 w PL). Nasz to „ulep” z USA. W Polsce te hybrydy byly tylko z jakimis malymi silniczkami, a tutaj stary poczciwy zetec klepany od 25 lat przez forda.
Jako, że pregląam sobie kanały motoryzacyjne, bo sam planuje zakup hybrydy to ogólnie stwierdzam, że hybrydy typu plug-in moim zdaniem to najbardziej bezsensowne samochody jakie stworzono. Jeżeli ktoś pokonuje dystans 100-200km dziennie to ja na miejscu takiej osoby już nie bawiłbym się w kupowanie PHEV tylko już bym wolał zainwestować w BEV. Po co w ogóle PHEV w takim wypadku ? Zachowa się dokładie tak samo jak BEV, no ale jak bateria się wyczerpie to taki samochód ze względu na duze gabaryty spala bardzo dużo paliwa, więc już lepszym wyjściem jest kupienie BEV i ewentualnie jak planujemy od czasu do czasu gdzieś dalej pojechać gdzie wiemy, że BEV nam nie wystarczy to można zakupić drugi samochód najlepiej z instalacją LPG ale taki już z niższej półki cenowej np do 10tys zł, który byłby na tego typu okazje. Ewentualnie jak ktoś nie chce mieć dwóch samochodów to może kupić HEV.
W życiu tego gówna nie kupię! Cena z kosmosu, zyski mało zauważalne! 👎🤮
🙂👌🤗
A co to da to odpalenie na benzynie jesli jak wspomniales latasz przykłaowo cały dzień po miesicie na elektryku? Dobra odpalam przełaczam i ie kręce to ten silnik spalionowy sie nie wychładza? nie stygnie? Oczywiście zgadzam sie z odpaleniem zimnego i but to jest śmierć dla każdego silnika. Ogólnie przy tego typu rozwiązaniach plug in trzeba przewidywać co będe dziś robił.
Żadnych phev, mhev, itp. głupot! Tylko czyste Pb, ON, lub gaz fabryczny. Te wynalazki to tylko dla ekoterrorystow! 🤬👎
Dzięki
Fajny odcinek, szczera opinia. W moim przypadku 225xe jako drugi samochód w rodzinie na podmiejskie dojazdy + panele na dachu + codzienne ładowanie i spalanie jest w okolicach 0,8l/100km. Biorąc pod uwagę znakomitą jakość wykonania, pewność prowadzenia, napęd na wszystkie koła i dynamikę (w trybie hybrydowym) to zdecydowanie polecam wersję plug-in.
Jest słowo o leasingu, to pozwolę sobie coś dodać od siebie.
Mam JDG – prąd z garażu, nie za darmo – taryfa dla odbiorców domowych, zmiana taryfy na biznesową nieopłacalna nawet przy ładowaniu elektryka. 2 x w miesiącu trasa ok 800km, kilka razy w tygodniu przelot obwodnicą 50 km, jeżdżenia po mieście i stania w korkach niewiele (pracuję głównie zdalnie). Różnica w cenie między autem spalinowym a podobnie wyposażonym BEV, HEV, PHEV, plus spadek wartości auta po powiedzmy 5 latach, plus paliwo w koszty, … No nie opłaca mi się hybryda, jakbym nie liczył.
Nahryeaj na odludziu. Jakość dźwięku na zewnątrz fatalna.
Ale cały odcinek super.
Wersja z powrotem od kochanki brzmi bardzo sensownie 🤣
99% tego co tutaj bylo powiedzianie jest ok natomiast nie rozumiem dlaczego nie zostalo zaprezentowane ze mozemy samodzielnie wybrac sami tryb jazdy tzn. elektryk tylko albo spalinowy ? Jezdze do pracy krotki dystans tylko na elektrycznym natomiast dalsza albo szybsza droge trzeba sobie ten samochod faktycznie zagrzac przelaczajac joystic biegow w lewo. Mam 330E f30 i nie wskakuje na 5 tys obrotow zostaje na 2 tys , musialbym cisnac do samej podlogi Drobny szczegol a oszczedza silnik spalinowy bardzo.
Nie ma jak moja stara omega 2.0 w lpg a nie jakies pluginy anginy i inne elektro badziewia wystarczy ze zima beda wyłączać prad to na prundzie sie nie pojedzie ekologia po polsku elektryk na wegiel
Mam 530e jestem zadowolny. Mam pytanko warto odblokowac i podniesc moc na te ponad 400 km ?
Włoskie to tylko koło domu 🤭
Bmw najbardziej oklepana marka samochodowa
Bardzo fajny kanał ! Leci sub, pozdro !
Półtora a nie półtorej roku. Rok jest rzeczownikiem męskoosobowym.
a jak by tak dolozyc alternator ktory by dal rade ladowac podczas jazdy?
A można takim ósemki pod biedrą kręcić? 🤣
Zrobili by bak 60litrowy i percepcja tego smaochodu by sie zmienila totalnie, zwlaszcza w wersji touring.
Tankowanie co 300km a weź tu rób trasy PL-NL… zbyt męczące, ale znowu za diesla w Niderlandach jest 3x większy podatek drogowy…
Zostajemy przy Toyocie Hybrid 😉
No i ok ten gość ma pojęcie o mechanice i dba o zagrzanie tego silnika spalinowego. A weź teraz kup takie używane, gdzie ktoś na to nie zwracał uwagi, no to kupujesz po prostu gruz pod maską. A mówimy o aucie , które w salonie kosztuje między 283 a 300 tys. zł
Robię 60 000 rocznie, tylko diesel…
To wszystko ściema chodzi o to by zniszczyć wszystko i jeździć na benzynie i ropie
cała prawda o 330e
Od kiedy F10 to seria 3 ? 😉
Masz jakieś informacje jak zmieniło się spalanie po podniesieniu mocy w tej 330e ?
Super w punkt. Czyli przed wyjazdem w trasy proponuje Tryb Neutral na skrzyni i puknąć gaz. Silnik się zapali, pochodzi ze 2 minuty i można jechać na elektryku w razie czego silnik już przygotowany. Sam jeżdżę 330e f31. Na trasie po resecie kompa sam spalinowy pali 5.5 litra po 100km. Tryb save 7.5 po 100km. Bagażnik też mam większy ewidentnie inna podloga
Hybryda jest fajna zwłaszcza w mieście 👍🏼😀 na trasie bardzo dużo pali gdy bateria pusta.
A no właśnie – Tylko KIA i nic więcej. Od niedawna co prawda użytkuję KIA Niro i jestem mega zadowolony. Auto odpala zawsze na silniku spalinowym nawet w trybie elektrycznym i automatycznie po kilku chwilach gdy silnik się rozgrzeje to przełącza się w tryb elektryczny jeśli na takim ustawimy jazdę. A spalanie wręcz nie do uwierzenia – nawet jeżdżąc po trasach szybkiego ruchu + jazda po mieście to można uzyskać wynik 4 litry na 100 kilometrów.
jak on jest cichy to ja jestem tercet egzotyczny! od tego cholernego ogluszającego na dłuzszym dystansie SZUMU wolę POMRUK SILNIKA…
Plugin a Plugin … Jak zdecydowałeś się na Niemca to czego się spodziewałeś? Że będzie ok? 😀
Czyli jeśli dobrze liczę, to rachunki za prąd wzrosły o 200zł, a na paliwie jest oszczędność ok. 400-600zł. Także czysty zysk to pomiędzy 200-400zł.
Nie sprawdzałem różnic w cenach BMW, ale ostatnio interesowałem się Hyundaiem i Toyotę. Tam różnica w cenie zwykła hybryda, a plugin to ok. 20.000zł, a między zwykłym spalinowym a plugin to jeszcze więcej. Wniosek z tego taki, że różnica zwróci się po 5-10 latach.. No średnio się taka hybryda plugin kalkuluje..
Istotne pytanie – te koszty na prądzie większe o 200zł to z zainstalowaną fotowoltaiką, czy tylko prąd z sieci, bez jakiejkolwiek kompensacji własną produkcją?
Kupiłem taki sam.
Kiepskie to bmw jesli chodzi o ekonomie. Mamy w rodzinie od 3 lat c-max 2.0 plug in. 140KM benzyna + 52KM elektryk. Znudzilo sie szybko podpinanie wtyczki. Srednie spalanie bez oszczedzania w miescie i bez ladowania 5,5-6l. W trasie jak senior jedzie i oszczedza to na 500Km spalil mu jakies smieszne wartosci. Nie chce wymyslac, bo nie pamietam, ale sporo ponizej 5. Wiadomoze to auto to kupa, a nie auto, ale jezdzi sporo taniej niz zwykle 2.0 (w ogole nie wiemczy takie byly w 2017 w PL). Nasz to „ulep” z USA. W Polsce te hybrydy byly tylko z jakimis malymi silniczkami, a tutaj stary poczciwy zetec klepany od 25 lat przez forda.
Witam
Jako, że pregląam sobie kanały motoryzacyjne, bo sam planuje zakup hybrydy to ogólnie stwierdzam, że hybrydy typu plug-in moim zdaniem to najbardziej bezsensowne samochody jakie stworzono. Jeżeli ktoś pokonuje dystans 100-200km dziennie to ja na miejscu takiej osoby już nie bawiłbym się w kupowanie PHEV tylko już bym wolał zainwestować w BEV. Po co w ogóle PHEV w takim wypadku ? Zachowa się dokładie tak samo jak BEV, no ale jak bateria się wyczerpie to taki samochód ze względu na duze gabaryty spala bardzo dużo paliwa, więc już lepszym wyjściem jest kupienie BEV i ewentualnie jak planujemy od czasu do czasu gdzieś dalej pojechać gdzie wiemy, że BEV nam nie wystarczy to można zakupić drugi samochód najlepiej z instalacją LPG ale taki już z niższej półki cenowej np do 10tys zł, który byłby na tego typu okazje. Ewentualnie jak ktoś nie chce mieć dwóch samochodów to może kupić HEV.
Dopuszczalna prędkość to 140 a nie 160 km/h…