W tym filmie przekazuję podstawowe informacje na temat zapłonu pojazdu elektrycznego.
Nie jestem strażakiem, ale zawodowo zajmuje się bateriami i stwierdziłem, że w Polsce stan wiedzy na temat baterii jest wciąż niewielki.
Z przyjemnością przeczytam komentarze osób biegłych obeznanych z tematem, gdyż nie roszczę sobie prawa do „wiedzy absolutnej” w temacie.
Dla strażaków bardzo polecam ten film opisujący gaszenie pojazdów elektrycznych: https://www.youtube.com/watch?v=zEOsITnDXVM
Mechanik do Hybrydy Serwis samochodów elektrycznych oraz specjaliści z uprawnieniami, dysponujący profesjonalnym sprzętem. Umów się na przegląd auta w serwisie Aut Elektrycznych. Naprawa samochodu akumulatorowego – Serwis Samochodów Elektrycznych, Naprawa Samochodów Elektrycznych, Auta Elektryczne opinia, Samochody Hybrydowe Warszawa Serwis.
Naprawa Samochodów Elektrycznych i Regeneracja Baterii Hybrydowych HV. Jesteśmy firmą, która specjalizuje się w naprawie pojazdów/ samochodów hybrydowych w Warszawie. Jesteśmy firma która specjalizuje się w naprawie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania. Elektryk samochodowy oraz mobilny warsztat z dojazdem do klienta. Zadzwoń do naszego mechanika z dojazdem w Warszawie. Mechanik Ochota. Mechanik Białołęka. Mechanik Śródmieście. Wesoła Mechanik. Mechanik Bielany. Mechanik Praga-Północ.
Naprawa Samochodów Elektrycznych
Mechanika Serwis ogólny
Diagnostyka Naprawa wszystkich usterek elektrycznych, diagnostyka zdalna Tesla, Toyota, BMW, Mercedes, Audi. Nasz serwis samochodów elektrycznych i Hybrydowych w Warszawie działa na rynku od 2018r. Przez ten czas dokonaliśmy setki napraw samochodów marki Tesla, BMW, AUDI, TOYOTA, VW. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie diagnostyki i programowania komputerowego w Autach Hybrydowych i Elektrycznych. Podejmujemy się również napraw układu wysokiego napięcia (spadek rezystancji izolacji, remont baterii, remont silnika elektrycznego).
Serwis Samochodów Elektrycznych i Hybrydowych
Programowanie Komputerowe Aut Elektrycznych. Według przeprowadzonego przez naszą firmę z branży firm warsztatów samochodowych badania nad serwisowaniem auta elektrycznego to samochody elektryczne są znacznie droższe w naprawie od samochodów tradycyjnych – koszt szkody jest średnio to 1500 zł do 12,000 zł o 10 proc. wyższy, niż w przypadku pojazdów benzynowych i aż 50 proc. wyższy, niż w przypadku hybryd typu plug-in.
Programowanie systemów informacyjno- rozrywkowych US-EU, dostosowanie systemów ładowania US-EU. Zajmujemy się serwisem zaawansowanej elektroniki z różnych branż przemysłu, a także samochodów hybrydowych i elektrycznych. Nasze naprawy są wykonywane na poziomie pojedynczych komponentów co stanowi ułamek ceny całego modułu. Nasz warsztat jest wyposażony w profesjonalny sprzęt naprawczo-pomiarowy, który jest konieczny do wykonania skutecznej naprawy. Nasi doskonale wyszkoleni technicy poradzą sobie nawet z najtrudniejszymi przypadkami.
Related
23 thoughts on “[PL] Pożar samochodu elektrycznego i jego gaszenie”
W PSP w 2020 r. zostały wydane "Zasady postępowania z pożarem samochodów elektrycznych", oczywiście zachęcam zainteresowanych do przestudiowania. Każdy strażak PSP oraz OSP powinien się zaznajomić z tym dokumentem a najlepiej to wrzucić do kabiny samochodu ratowniczo-gaśniczego i mieć zawsze przy sobie taką "ściągę". Kilka słów z perspektywy strażaka. Małe pożary najlepiej gasić gaśnicą proszkową, pianową. Rozwinięte pożary takich samochodów można gasić wodą, pianą sprężoną lub proszkiem gaśniczym(proszek rzadko stosowany ze względu na jego cenę jak i mało samochodów jest wyposażone w ten moduł). Należy jednak zachować odpowiednie odległości od takiego pojazdu – 5m jeśli gasimy prądem zwartym oraz 1m jeśli używamy prądu rozproszonego. Prawdziwym problemem nad którym dalej trwają prace jest pożar samego pakietu baterii i jego chłodzenia. Badania mówią o nawet 10 tonach wody potrzebnej do schłodzenia takiego pakietu. Powoli zaczęto stosować kontenery do którego się zanurza płonący pojazd i dzięki temu można wydajniej wychłodzić taki pakiet niż polewając go wodą. Chłodząc taki pakiet, marnujemy dosyć sporo wody ponieważ woda nie zdąży odebrać ciepła z powierzchni pakietu i spłynie.
Panie Rafale, bardzo ciekawy materiał (wytłumaczenie jak działa ogniwo LiIon to chyba jedno z najlepszych z jakim się zetknąłem), jednak widzę pewną sprzeczność i będę wdzięczny za wyjaśnienie. Otóż z jednej strony wskazuje Pan, że zwarcie biegunów ogniwa skutkuje przepływem gigantycznego prądu, co w efekcie prowadzi do jego uszkodzenia i potencjalnie zapłonu, a jednocześnie w razie pożaru wskazuje Pan, że taki pakiet można, a nawet należy gasić wodą celem obniżenia temperatury. Ale czyż woda nie spowoduje szeregu zwarć w nienaruszonych jeszcze ogniwach i zamiast pomóc ograniczyć pożar tylko go przyspieszy, jak przy próbie gaszenia wodą płonącego oleju?
2:12 Tesla x ma pojemnik na bateryjki zafoliowany od góry i lekko zabezpieczony od uszkodzeń mechanicznych od dołu. Spusty wilgoci gdziakają aż się zabrudzą, więc krótki a potem już jest płynna wymiana wody wewnętrznej z zewnętrzną. ::-))))
dobrze ale drzwi będą zamknięte elektrycznie to jak mam spie dalać? Ekoszrot te auta elektryczne powinne być zakazane w produkcji to samo elektrohulajnogi ile ludzi bez głupotę swoją straciło życie
Jak wygląda gaszenie pojazdu elektrycznego podłączonego do ładowarki ? Rozumiem, iż najpierw powinniśmy zadbać o to aby polewany wodą przewód ładujący nie był pod napięciem. Czy gaszenie takiego podłączonego auta jest aby na pewno bezpieczne? Nie jestem elektrykiem, ale wydaje mi się, że nie. Z góry dziękuję za odpowiedź, wartościowy film.
no nie wierzę ekologiczny samochód się pali i wydziela do atmosfery w której żyjemy takie ilości trującego gazu to chyba trzeba być ślepym i nie normalnym aby dopuścić takie bomby ekologiczne do ruchu a co jeśli np. pięć samochodów typu bomba ekologiczna będzie brało udział w karambolu na autostradzie nie przeżyje nikt w takich płomieniach tyle w temacie rób ta co chce ta dla mnie w dobie ekologi to największe truciciele środowiska
NIestety trochę niemało błędów rzeczowych… pomijając teorię o rezystancji: baterie są stechiometryczne i palić będą się nawet pod wodą. Palić, a nie wybuchać.
Bardzo dziękujemy za podzielenie się wiedzą na ten temat . Ja i moi przyjaciele obawiamy się o swoje małe i te większe pojazdy elektryczne . Wrzucenie do wody mocno napuchniętego pakietu do wody wydaję się dobrym pomysłem w mieszkaniu ?
Jeszcze dodam że wyjaśnienie iż samochód elektryczny można gasić wodą jest bardzo przydatne. Ja mam w głowie że elektryka i woda to złe połączenie. Więc info że można gasić wodą powinno być szeroko propagowane.
W PSP w 2020 r. zostały wydane "Zasady postępowania z pożarem samochodów elektrycznych", oczywiście zachęcam zainteresowanych do przestudiowania. Każdy strażak PSP oraz OSP powinien się zaznajomić z tym dokumentem a najlepiej to wrzucić do kabiny samochodu ratowniczo-gaśniczego i mieć zawsze przy sobie taką "ściągę". Kilka słów z perspektywy strażaka. Małe pożary najlepiej gasić gaśnicą proszkową, pianową. Rozwinięte pożary takich samochodów można gasić wodą, pianą sprężoną lub proszkiem gaśniczym(proszek rzadko stosowany ze względu na jego cenę jak i mało samochodów jest wyposażone w ten moduł). Należy jednak zachować odpowiednie odległości od takiego pojazdu – 5m jeśli gasimy prądem zwartym oraz 1m jeśli używamy prądu rozproszonego. Prawdziwym problemem nad którym dalej trwają prace jest pożar samego pakietu baterii i jego chłodzenia. Badania mówią o nawet 10 tonach wody potrzebnej do schłodzenia takiego pakietu. Powoli zaczęto stosować kontenery do którego się zanurza płonący pojazd i dzięki temu można wydajniej wychłodzić taki pakiet niż polewając go wodą.
Chłodząc taki pakiet, marnujemy dosyć sporo wody ponieważ woda nie zdąży odebrać ciepła z powierzchni pakietu i spłynie.
Dobrze że w tv publicznej tego nie puszczają, bo by sprzedaż tego cuda ekologii spadła
to teoria a to praktyka https://www.youtube.com/watch?v=ik3Juzm4u6Y
Powinno sie zakazac produkcji tego ultra niebezpiecznego i szkodliwego dla srodowiska zlomu
Mogę dodać że te baterie jak się zapalą to nawet zanurzenie w wodzie nic nie da, dalej się będzie
palić
Panie Rafale, bardzo ciekawy materiał (wytłumaczenie jak działa ogniwo LiIon to chyba jedno z najlepszych z jakim się zetknąłem), jednak widzę pewną sprzeczność i będę wdzięczny za wyjaśnienie. Otóż z jednej strony wskazuje Pan, że zwarcie biegunów ogniwa skutkuje przepływem gigantycznego prądu, co w efekcie prowadzi do jego uszkodzenia i potencjalnie zapłonu, a jednocześnie w razie pożaru wskazuje Pan, że taki pakiet można, a nawet należy gasić wodą celem obniżenia temperatury. Ale czyż woda nie spowoduje szeregu zwarć w nienaruszonych jeszcze ogniwach i zamiast pomóc ograniczyć pożar tylko go przyspieszy, jak przy próbie gaszenia wodą płonącego oleju?
TO ogniwo, a nie TE ogniwo bo razi w uszy…
Film ukazuje jak już doszło do pożaru. Moje pytanie co zrobić aby nie doszło do pożaru, czego unikać jak zapobiegać? Z góry dziękuję
jak się zapali szukamy stawu bo straż pożarna tego nie dotyka
Gaszenie na własną rękę pakiet bakterii który jest łączony szeregowo i równolegle to jest głupotą ponieważ tam nie masz 3 v tylko 300 do 600 v .
najlepsze baterie montuje w swoich autach BYD
2:12 Tesla x ma pojemnik na bateryjki zafoliowany od góry i lekko zabezpieczony od uszkodzeń mechanicznych od dołu.
Spusty wilgoci gdziakają aż się zabrudzą, więc krótki a potem już jest płynna wymiana wody wewnętrznej z zewnętrzną. ::-))))
dobrze ale drzwi będą zamknięte elektrycznie to jak mam spie dalać? Ekoszrot te auta elektryczne powinne być zakazane w produkcji to samo elektrohulajnogi ile ludzi bez głupotę swoją straciło życie
Bardzo dobra prezentacja, gratuluje i pozdrawiam.
Jak wygląda gaszenie pojazdu elektrycznego podłączonego do ładowarki ? Rozumiem, iż najpierw powinniśmy zadbać o to aby polewany wodą przewód ładujący nie był pod napięciem. Czy gaszenie takiego podłączonego auta jest aby na pewno bezpieczne? Nie jestem elektrykiem, ale wydaje mi się, że nie. Z góry dziękuję za odpowiedź, wartościowy film.
no nie wierzę ekologiczny samochód się pali i wydziela do atmosfery w której żyjemy takie ilości trującego gazu to chyba trzeba być ślepym i nie normalnym aby dopuścić takie bomby ekologiczne do ruchu a co jeśli np. pięć samochodów typu bomba ekologiczna będzie brało udział w karambolu na autostradzie nie przeżyje nikt w takich płomieniach tyle w temacie rób ta co chce ta dla mnie w dobie ekologi to największe truciciele
środowiska
Cześć! Bardzo dobry materiał i świetnie zobrazowane wyjaśnienia. Jedna mała uwaga to końcówki "om". Postaraj się używać poprawnych końcówek "ą" 😉
NIestety trochę niemało błędów rzeczowych… pomijając teorię o rezystancji: baterie są stechiometryczne i palić będą się nawet pod wodą. Palić, a nie wybuchać.
Mógłbyś odnieść się do gaszenia wodą elektryka podłączonego do ładowarki? Jak widać na tym ostatnim filmie, zapłon nastapił podczas ładowania.
Bardzo dziękujemy za podzielenie się wiedzą na ten temat . Ja i moi przyjaciele obawiamy się o swoje małe i te większe pojazdy elektryczne . Wrzucenie do wody mocno napuchniętego pakietu do wody wydaję się dobrym pomysłem w mieszkaniu ?
Jeszcze dodam że wyjaśnienie iż samochód elektryczny można gasić wodą jest bardzo przydatne. Ja mam w głowie że elektryka i woda to złe połączenie. Więc info że można gasić wodą powinno być szeroko propagowane.
Filmik pokazujący prawdziwy pożar doskonale podsumowuje wcześniejszą wiedzę.
Cześć Rafał. Super odcinek. Przetłumacz to na angielski – trafi do większej ilości widzewów👍