Slides Show

VTEM skitter
VTEM skitter
VTEM skitter

Auris2Toyota Auris II Hybrid żywotność akumulatorów

Wielu klientów zaskoczonych jest, że w tych autach pomimo bliskiemu pokrewieństwa z Priusem i zastosowania tej samej technologii hybrydowej ich samochody nie przejeżdżają deklarowanego miliona kilometrów bez ingerencji w układ hybrydowy.

     W przypadku Aurisa II generacji prawda jest zupełnie inna i w tym modelu nawet przebieg 300 tys km nie jest osiągalny bez ingerencji w baterię. Intensywna miejska jazda np. Taxi pozwala na uzyskanie przebiegu do 220 - 230 tys km. Następnie kierowcę "nawiedzi" Check Hybrid System oraz „choinka” kontrolek: VSC, ABS i trójkąt z wykrzyknikiem.

Dlaczego ta sama technologia w Aurisie Hybryid osiąga mniejsze przebiegi niż, np. w Toyocie Prius ?

Nasza teoria jest następująca:

     Auris został projektowany jako samochód pod napęd konwencjonalny, w ramach rozwoju modelu został poddany hybrydyzacji a baterię umiejscowiono pod tylną kanapą. Bateria ma mało miejsca a obudowa jest smukła i obieg powietrza chłodzącego ogniwa jest mocno ograniczony. Ogniwa baterii pracują w podwyższonej temperaturze tworząc monolit o dużej pojemności cieplnej. Wysoka temperatura pracy to cichy zabójca ogniw Ni-MH.

Prius to auto zaprojektowane z myślą wyłącznie o napędzie hybrydowym, bateria bardzo podobna jak w poprzedniku jednak zamontowana za oparciem tylnej kanapy, w znacznie większej przestrzeni, układ chłodzenia jest skuteczniejszy przez co interwały pomiędzy ingerencjami w baterię hybrydowa są znacznie dłuższe.


Jak wydłużyć żywotność baterii hybrydowej ?

     Jest to możliwe poprzez zwiększenie wydajności układu chłodzenia ogniw, nie jest to procedura łatwa ponieważ system wentylatora jest sterowany cyfrowo przez falownik, a możliwości modyfikacji mechanicznej są niemożliwe.

     JD Serwis wykonuje modyfikację sterownika baterii w celu zwiększenia wydajności układu chłodzenia.
Modyfikacja szczególnie potrzebna jest dla aut intensywnie użytkowanych np. jako Taxi w samochodach takich jak Auris II, Lexus IS300h czy Yaris Hybrid.

 

Modele które nie wymagają modyfikacji ze względu na fabrycznie wydajne chłodzenie to Prius II Prius III i Toyota Rav4 Hybrid.

Koszt takiej usługi od 500 zł w zależności od modelu i nakładu pracy.

 

Auris 21

JD Serwis

ul. Połczyńska 21a/4

01-377 Warszawa

Tel. 22 298 65 45