Slides Show

VTEM skitter
VTEM skitter
VTEM skitter

Peugeot RXH small     Peugeot 508 HYbrid4 RXH oraz jego technologiczny bliźniak Peugeot 3008 Hybrid - prezentujemy auto z punktu konstrukcyjnego oraz porównanie do japońskiej myśli hybrydyzującej. Dodatkowo kilka słów na temat drobnej dolegliwość która się zdarza w tych autach.


Zaczynając od początku:

- Formę generatora prądu pełni mocny trójfazowy odwracalny alternator, który również odpala silnik diesla (W japońskiej konkurencji jest to rotor zintegrowany z przekładnią).

- Silnik udany, dobrze znany HDI VS Toyota / Lexus /Honda to wyłącznie benzyna - również niezawodny.

- Skrzynia biegów to "klasyczny manual" z automatyką sterowaną elektronicznie, która udaje automat VS w japońskich autach mamy CVT, lub skrzynie hydrokinetyczną w przypadku większych mocy.

- Silnik elektryczny - auto francuskie posiada silnik elektryczny napędzający tylną oś. Producent silnika to marka BOSCH. Silnik posiada wbudowane w przekładni sprzęgło, które dołącza jego pracę w przypadku zapotrzebowania lub wyboru kierowcy trybu pracy VS wbudowany rotor (silnik elektryczny ) w skrzynie biegów.

Akumulator hybrydowy - Peugeot wybrał na partnera Koreańskie Sanyo, Toyota Japońskiego Panasonic'a w obu przypadkach zastosowano trwałą i sprawdzoną technologię NI-MH.

Falownik - elektronika nie jest to najmocniejsza domena kraju nad Sekwaną więc tutaj z pomocą przyszedł niemiecki Bosch, który do swojego silnika dostarczył również własny falownik. Konkurencja z kraju kwitnącej wiśni stosuje własne bardzo udane rozwiązania elektroniczne.

Podsumowanie:


     Nie każda hybryda jest taka sama: mało dynamiczna, „wyjąca” przy wyższych prędkościach i w benzynie lub LPG używana na Taxi. Peugeot jest ciekawszy ponieważ min. posiada napęd 4x4, większość egzemplarzy jest bogato wyposażona, jednak dużo bardziej skomplikowany i obarczony większym ryzykiem usterek.


Typową usterką Peugeot Hybrid4 lub Citroen DS5 hybrid4 jest objaw, że nie działa tryb ZEV jest to jeden z 4 dostępnych trybów jazdy pozwalający jechać wyłącznie na prądzie napędzając tylną oś.


    Po wybraniu pokrętłem ZEV dioda sygnalizująca wybór "ucieka" do trybu AUTO. Znacznie bardziej uciążliwą wadą tej usterki jest niepracujący układ hybrydowy tzn. samochód jedzie w trybie 4x4, tylna oś działa i napędza koła silnikiem elektrycznym jednak np. na postoju lub przy delikatnym ruszaniu komputer nie gasi silnika spalinowego i auto nie uruchamia trybu " ZERO EMISION". Nie działa także tryb start – stop. Nasz serwis naprawia wszystkie usterki związane z układem hybrydowym w Peugeot 508 RXH i Peugeot 3008,

 

Peugeot RXH 02 small

 

 

JD Serwis

ul. Połczyńska 21a/4

01-377 Warszawa

Tel. 22 298 65 45