Slides Show

VTEM skitter
VTEM skitter
VTEM skitter

Naprawa samochodu elektrycznego BMW i3

BMW i3 jd serwis 03     Tym razem odwiedził nas klient z usterką samochodu BMW i3 REX. W większości przypadków trafiają do nas takie auta na odblokowanie po wypadku lub problemy z baterią czy układem HV.

Poniższy przypadek na tyle ciekawy, że warty opisania.

 

 

 

 

 

 

     Przedmiotem naprawy był ładny egzemplarz i3 połączony z generatorem REX sprowadzony z USA.

Auto było w autoryzowanym serwisie BMW posiadającym uprawnienia do obsługi samochodów elektrycznych i na podstawie poniższych błędów oraz oględzin auta stwierdzono:

 

 

21F0E3 - Pokładowa sieć wysokiego napięcia: rezystancja wartości poniżej progowej

21F0E4 - Pokładowa sieć wysokiego napięcia: rezystancja wartości poniżej progowej

22280F - Pokładowa sieć wysokiego napięcia: Izolacyjność poniżej błędnej wartości progowej

222814 - Pokładowa sieć wysokiego napięcia: Izolacyjność poniżej błędnej wartości progowej

 

bmw i3 błędy

USZKODZONY PRZEWÓD WYOKIEGO NAPIĘCI HV BMW P/N: 12438609699

 

Przewód HV 01 Przewód HV 02

 

 

 

Czas naprawy tego elektrycznego auta łącznie z zamówieniem części to kilka tygodni, właściciel auta ten termin zaakceptował i pokornie czekał.

Serwis autoryzowany BMW zamówił przewód,część dotarła, jednak stwierdził, że nie podejmie się wymiany..... bo nie !!!

Klient wraz z nową częścią dostarczył do nas auto na lawecie, my na zlecenie klienta wymieniliśmy lekko przetarty przewód na nowy zgodnie z życzeniem niestety auto nadal milczało.

 

 Przewód HV 05Przewód HV 04

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po uruchomieniu zapłonu, w momencie kolejnego kliknięcia brak statusu "READY"

Decyzja klienta - Panowie naprawiajcie

No to działamy z naprawą idąc tokiem pierwotnej diagnozy nie wymieniamy w ciemno ale pierwotnie sprawdzamy wszystkie przewody wysokiego napięcia.

Auto doszczętnie rozkręcone, wymontowane wszystkie możliwe przewody odpowiedzialne za wysokie napięcie. Mierzymy rezystancje, złączy, przewodów, izolacji....... czas płynie a wszystko zmierzone wartości w granicy tolerancji producenta.

 

BMW i3 jd serwis

     Rozkręcamy wszystko co możliwe, nadal szukamy tropu związanego z błędami i problemami wysokiego napięcia.

Podejrzenie - uszkodzony falownik lub przebicie na uzwojeniu silnika - hipoteza wymagająca bardzo dużą ilość czas w celu weryfikacji.

      Nadzieja na naprawę pojawiła się gdy po zdemontowaniu jednego z paneli bocznych kolega dostrzegł uszkodzoną obudowę jednego ze sterowników. Sterownik otwieramy i BINGO - jest ślad zalania.

Mowa dokładnie o module BMW p/n: 6135-6828052-01 BMW i3 uszkodzony modul

     Powyższy moduł odpowiada za funkcję wspomagające ładowanie np. otwieranie klapki ładowania, identyfikacja ładowarki, czy sterowanie zamkiem klapki ładowania.

      Ze względu na wysoki koszt nowego sterownika, oraz jego przypisanie do auta (sterownik posiada swój MAC adres) postanowiliśmy go naprawić. Sterownik naprawiony auto skręcone, klient zadowolony. Całkowity czas naprawy tego elektrycznego auta to 6 dni roboczych. 

 

To już nie pierwsza nasza i zapewne nie ostatnia naprawa tam gdzie inni poddali się lub rozłożyli ręce.

 

     Zapraszamy również do współpracy serwisy autoryzowane, ratujemy sytuację kryzysowe i dobre imię nie tylko dealera ale również wizerunek marki :)

 

BMW i3 jd serwis 02

JD Serwis

ul. Połczyńska 21a/4

01-377 Warszawa

Tel. 22 298 65 45