Slides Show

VTEM skitter
VTEM skitter
VTEM skitter

fiat 500eFiat 500e wersja USA (Chrysler) Zablokowany po kolizji.

     Fiat 500e to fabryczna konwersja wykonana przez amerykańskiego partnera grupy Fiata firmy Chrysler. Samochód bazuje na kultowej platformie spalinowego fiata 500 który debiutował w 2007 roku i po licznych liftingach jest produkowany do chwili obecnej.

Warto wspomnieć, mały fiat doczekał się konwersji w wykonaniu wielu firm min:

 

 

     Micro-Vett - obecnie nieistniejąca już włoska firma dokonująca konwersji samochodów koncenru fiat oraz piaggio. Ze względu na upadłość firmy w przypadku awarii układu elektrycznego mogą występować problemy z częściami zamiennymi.

 

     500e tzw. wersja niemiecka konwersja dokonana przez firmę Karabag przy użyciu części pochodzących od producenta wózków widłowych Linde Hydraulics. Części wspólne z wózkami widłowymi to silnik elektryczny , falownik, czy BMS . Wadą tego modelu jest mała dynamika ze względu na silnik o mocy zaledwie 28 kW oraz mały zasięg wynikający ze skromnej baterii 11kWh.

 

     Fiat 500e USA to najlepsza wersja elektrycznego "malucha" która jest już wersją fabryczną a nie konwersjami co doskonale widać jakości wykonania oraz parametrach użytkowych. Pomimo, że wersja tego samochodu produkowana była wyłącznie na wybrane stany w USA to za sprawą prywatnego importu jest najpopularniejszą wersją w Polsce. Auto świetnie przyśpiesza, posiada też baterię Li-Ion o pojemności 24 kWh, jest estetycznie wykonane. Samochód posiada kilka ciekawych rozwiązań jednak to tekst na osobny artykuł.

 

     Naszym kolejnym pacjentem był Fiat 500e sprowadzony z USA. Tak jak większość samochodów ze stanów auto było po lekkiej kolizji jednak w samochodzie odpaliła poduszka AIR-BAG.

     W przypadku kolizji czy zderzenia które zarejestrują czujniki przeciążeniowe samochód profilaktycznie dla bezpieczeństwa wyłącza wysokie napięcie z baterii trakcyjnej w celu uniknięcia porażenia prądem.

 

Objawy po kolizji:

- poziome paski na liczniku w miejscu przebiegu

- nie wyświetla się zasięg możliwy do przejechania na baterii

- auto nie odpala

- migający kierunkowskaz

 

Fiat 500e liczniki

 

Po podłączeniu komputera możemy odczytać błędy:

 

P167B-00 - Usterka modułu sterującego (Controlled System Shutdown)

B23B0-00 - BPCM Batery Pack Control Module (BPCM Fault)

 

Błędy często towarzyszące:

 

P1E25-00 - Awaria akumulatora ( Battery Error)

P0A8D-00 - Wewnętrzny błąd inwertera DC-DC

 

W celu maksymalnego zabezpieczenia pasażerów samochód trwale wyłącza napięcie w kilku modułach, reset akumulatora czy kasowanie błędów w żadnym przypadku nie przywróci auta do jazdy. Odblokowanie samochodu po wypadku możliwe jest jedynie w warunkach serwisowych i wymaga odpowiedniej wiedzy i narzędzi. Świadczymy usługi naprawy elektroniki oraz odblokowanie samochodu, baterii po wypadku.

 

SAVE 20190326 164812 SAVE 20190326 164808

JD Serwis

ul. Połczyńska 21a/4

01-377 Warszawa

Tel. 22 298 65 45